- AutorIn
- Christopher Wallbaum
- Simon Stich
- Titel
- Interferences between musical and educational cultures in classrooms
- Zitierfähige Url:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346378
- Quellenangabe
- Comparing international music lessons on video - 14
Herausgeber: Christopher Wallbaum
Erscheinungsort: Hildesheim
Verlag: Georg Olms Verlag
Erscheinungsjahr: 2018
Titel Schriftenreihe: Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig - Schriften
Bandnummer Schriftenreihe: 14
Seiten: 335-345
ISBN: 978-3-487-15633-0 - Erstveröffentlichung
- 2018
- Abstract (EN)
- The Chapter presents cross-cultural aspects of music lessons as a result of an international exploratory study and two music lessons from different countries illustrating some of the cross-cultural aspects. They make double meaning evident and bring up the hypothesis on interferences between musical and educational practices in classrooms.
- Freie Schlagwörter (DE)
- Musikdidaktik, Musikpädagogik, Interkulturelle Musikerziehung, Unterrichtskultur(en), Unterrichtsforschung, Musikunterricht
- Freie Schlagwörter (EN)
- Comparative Music Education, Music Education, Intercultural music education, Educational Cultures
- Klassifikation (DDC)
- 780
- Klassifikation (RVK)
- LR 56940
- Herausgeber (Institution)
- Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig
- Verlag
- Georg Olms Verlag, Hildesheim
- Version / Begutachtungsstatus
- aktualisierte Version
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-346378
- Veröffentlichungsdatum Qucosa
- 23.07.2019
- Dokumenttyp
- Buchbeitrag
- Sprache des Dokumentes
- Englisch
- Lizenz / Rechtehinweis