- Authors
- Liz Swersky
- title
- Developing Skills for Successful Learning
- Please use the following URL when quoting:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa-83124
- original_z0
- Turning dreams into reality: transformations and paradigm shifts in mathematics education. - Grahamstown: Rhodes University, 2011. - S. 328 - 333
- Source
- Turning dreams into reality: transformations and paradigm shifts in mathematics education
- Keywords (DE)
- effektiver Lehrmethoden, aktiv und kreativ im Lernen, bessere Qualität der Lehre, Anfangsjahre, verbesserte Schülerleistung, Edupeg-Projekt in Südafrika, Ausdauer, Gedächtnisleistung, soziale Kompetenz, Selbstvertrauen, Selbstwertgefühl, kognitive Fähigkeiten, visuelle Wahrnehmung, Rechnen, Lebenskompetenzen, intuitives Wissen des Kindes, kreatives Denken, genaues schriftliche Arbeiten, fließend sprechen, Wortschatz, geschriebene Sprache, Geschichten erzählen, Muttersprache, Denkvermögen, Techniken zur Problemlösung, Problemlösungsstrategien, Entscheidungsfindung, Erweitern des Bewusstseins der Mathematik in seiner Beziehung zum Menschen, Konzentration und Denkfähigkeit fördern, Selbstvertrauen stärken, Disziplinprobleme vermindern, Tempo und Inhalt des Unterrichts, der am langsamsten lernende Schüler, praktische Erfahrungen, Ängste und Gefühle der Unfähigkeit abbauen, positive Lernerfahrungen, aktiveres Engagement im Unterricht
- Keywords (EN)
- more effective teaching methods, actively and creatively engaged in learning, improved quality of teaching, early years, improved pupil performance, Edupeg, perseverance, memory skills, social skills, self-confidence, self-esteem, cognitive skills, visual perception, numeracy, life skills, child''s intuitive knowledge, creative thought, accurate written work, fluency of language, vocabulary, written language, story-telling, mother tongue, thinking skills, problem solving techniques, problem solving strategies, decision making, expanding the awareness of mathematics in it''s relationship to human beings, promotes concentration and thinking skills, promotes self-reliance, discipline problems diminish, pace and content of the lesson, the slowest learner, practical experiences, reducing anxiety and feelings of inadequacy, positive learning experiences, more actively engaged in teaching
- Classification (DDC)
- 510
- Classification (RVK)
- SD 2011
- Publisher
- HTW Dresden
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa-83124
- Qucosa date of publication
- 20.03.2012
- Document type
- in_proceeding
- Document language
- English
- licence