- AutorIn
- George Malaty
- Titel
- Isomorphic Visualization and Understanding of the Commutativity of Multiplication: from multiplication of whole numbers to multiplication of fractions
- Zitierfähige Url:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa-82868
- Quellenangabe
- Turning dreams into reality: transformations and paradigm shifts in mathematics education. - Grahamstown: Rhodes University, 2011. - S. 217 - 222
- Quellenangabe
- Turning dreams into reality: transformations and paradigm shifts in mathematics education
- Freie Schlagwörter (DE)
- Begriffe, Relationen, Probleme, ikonisch, dynamisch, zweidimensional, isomorph, Visualisierung, allgemeiner Fall, Farbnutzung, demonstrieren, lösen, darstellen, beweisen, verstehen, Motivation, Kommutativität der Multiplikation, ganze Zahlen, Brüche, Einheitsbrüche, Schulbuch, Klassenraum
- Freie Schlagwörter (EN)
- concepts, relations, problems, iconic, dynamic, 2-dimentional, isomorphic, visualisation, general case, colour-use, demonstrate, solve, pose, proof, understanding, motivation, commutativity of multiplication, whole numbers, fractions, unit fraction, textbooks, classroom
- Klassifikation (DDC)
- 510
- Klassifikation (RVK)
- SD 2011
- Herausgeber (Institution)
- HTW Dresden
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa-82868
- Veröffentlichungsdatum Qucosa
- 16.03.2012
- Dokumenttyp
- Konferenzbeitrag
- Sprache des Dokumentes
- Englisch
- Lizenz / Rechtehinweis